RIFF Movies Archive

Christopher Roth



Belgium, 2010, H.D. - Color - 92 minutes

DIRECTED BY:
Max Sender (alias Maxime Alexandre)

CAST:
Joaquim De Almeida- Anna Galiena - Jessica Bonanni - Francesco Guzzo Natalie Rapti Gomez - Inigo Placido

SCREENPLAY:
Max Sender (alias Maxime Alexandre)

PHOTOGRAPHY:
Maxime Alexandre

EDITING:
Maxime Alexandre

SET DESIGN:
Henri-Charles Alexandre

COSTUME DESIGN:
Jean Marc Mirete

MUSIC:
Claude Samard

SOUND:
Marco Grillo

PRODUCER:
Inigo Lezzi

PRODUCTION:
Lello Veneruso

WORLD SALES:
Aspect Films

STORY DESCRIPTION:

“CHRISTOPHER ROTH”
“E irresistibile il brivido provato nell’istante
in cui si oltrepassa l’immaginario per flirtare con
la realtà.”
Christopher Roth, noto scrittore di romanzi ambientati nel cupo mondo
dei serial killer, vorrebbe affrancarsi da quel genere di
letteratura. Rifugiatosi, con la moglie Catherine, nelle campagne fra
Umbria e Lazio, immerso fra gli ulivi, scrive il suo primo “romanzo
d’amore”. Ma, improvvisamente, viene raggiunto da quello stesso mondo
che vorrebbe dimenticare. E mentre la mente di Christopher Roth perde
il preciso distinguo fra la realtà e la sua immaginazione, lui e
Catherine vengono coninvolti in prima persona dalla violenza, la
paura e dal dolore inflitti con cura e sapienza dal “Cinghiale” un
uomo cresciuto per uccidere.
L'avventura diventera il migliore romanzo di Christopher Roth.WITNESS OR WATCHER By Christopher Roth

A few days after their arrival in Italy for a romantic holiday, Christopher Roth, a successful writer of serial killer novels, (Joaquim de Almeida) and his wife Catherine (Anna Galiena), are informed, while reading the newspaper, about a young couple bruttally murdered in the woods, not far from the Roth's rented house. Roth suddenly gets pulled back into his nightmares. "It's hard to resist that little thrill you feel right before you go beyond the imaginary and flirt with reality". The local serial killer called "The Wild Boar" is a Christopher Roth fan, and send him a letter: "Dear Mr Roth, I can't tell you how happy i was when i heard you were in our region. I'm one of the most fervent admires". The "Wild Boar" becomes the worst nightmare Roth and his wife could ever imagine
DIRECTOR BIOGRAPHICAL NOTE:

Nel 1980 inizia a recitare, affiancando Anouk Aimee e Bruno Crener in “Une page d'amour" di Elie Chouraqui, quattro anni dopo sarà in “Bianca” di Nanni Moretti. Dal 1990 affiancherà grandi direttori della fotografia tra i quali: Darius Kondji, Tetsuo Nagata, Tonino Delli Colli, Franco Di Giacomo e Jean Yves Escofier. Nel 1994 e 1995 inizia a lavorare come direttore della fotografia, prima si cimenta con brevi spot e video clip per arrivare poi ad affiancare il regista Michel Gondry in uno spot commerciale. Nel 2003 gira il suo primo film da Direttore della Fotografia: “High Tension” di Alexandre Aja. Nel 2007 scrive e dirige il suo primo lungometraggio “Holy Money”. Attualmente sta lavorando al suo terzo film “Roman d’un Coupable”.







DIRECTOR







Maxime ALEXANDRE aic Cinematographer



(Alias: Max SENDER)



Italian and Belgian nationality



Born Renaix in Belgio year 1971



Resident in Venezia Mestre (IT)



















www.maximealexandre.com



info@maxime-alexandre.com























2011 ROMAN D’UN COUPABLE DIRECTOR & Dop



2010 CHRISTOPHER ROTH DIRECTOR & Dop



2008 HOLY MONEY DIRECTOR & Dop







DOP



2010 L’AMANTE DU RIF by Narjiss Nejjar.



2010 LA SARABANDE DES PITTBULL by Hicham Lasri



2010 CHRISTOPHER ROTH by Max Sender



2008 HOLY MONEY by Maxime Alexandre



2008 MIRRORS de Alexandre Aja



2007 P2 de Alexandre Aja



2007 CATACOMBS de Tomm Coker / David Elliot



2006 PARIS, JE T’AIME Wes Craven



2006 THE HILLS HAVE EYES de Alexandre Aja



2005 MAROCK de Laïla Marrakchi



2005 THE LAST DROP de Colin Teague



2004 MARIAGE MIXTE de Alexandre Arcady



2003 HAUTE TENSION de Alexandre Aja







Variety , 10 Cinematographers to watch 2006











MAXIME ALEXANDRE



When a psychopath starts swinging a pickax, Maxime Alexandre knows what to do: Head for the blade. The 35-year-old cinematographer has a taste for point-blank horror; often delivering orgies of carnage shot at such close range that the violence feels intimate, almost claustrophobic.



In "The Hills Have Eyes," the Belgian-born Alexandre zeroed in on a killer's ax playfully tousling a victim's hair; in the same scene, he jumped onto the floor to catch the weapon smashing down, thrusting his wide lens--and himself--within a foot of the swinging blade.








RICERCA FILM

GENRE
ORIGINAL TITLE
DIRECTOR
COUNTRY
YEAR

   
NEWSLETTER

Iscriviti alla nostra newsletter - Subscribe to our newsletter.

Programma PDF

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com