RIFF Movies Archive

41



Italy, 2010, HD - Color - 18'15''

DIRECTED BY:
Massimo Cappelli

CAST:
Ugo Dighero

SCREENPLAY:
Massimo Cappelli

PHOTOGRAPHY:
Luca Coassin

EDITING:
Fabio Nunziata

SET DESIGN:
Elena Pavinato

COSTUME DESIGN:
Patrizia Mazzon

MUSIC:
Teho Teardo

SOUND:
Francesco Morosini

PRODUCER:
Antonella Perrucci, Amedeo Bacigalupo

PRODUCTION:
Nuvola Film

WORLD SALES:
Nuvola Film

STORY DESCRIPTION:

Un uomo vaga per un museo, indifferente alla bellezza del posto e alle opere d’arte contenute. Finché una voce gli si insinua dentro. È la voce dell’audio-guida, la voce di una sconosciuta che descrive capolavori immortali in poche righe. Ma questa voce è anche qualcosa in più. Forse è la voce del destino. E se il suo destino si stesse per compiere?



A man is hanging around a museum, insensible to the beauty of that place and works of art. A voice starts creeping into him. It is the voice of the audioguide, the voice of a stranger who describes immortal marterpieces in a few lines. But that voice is also something more. It ca be the voice of fate. So, what if his fate is now?
DIRECTOR BIOGRAPHICAL NOTE:

Massimo Cappelli, laureato in Giurisprudenza, ha realizzato il suo primo cortometraggio nel 1999. A questo sono seguiti vari altri cortometraggi in cui ha potuto sperimentare vari stili e nel 2006 il suo primo lungometraggio. Per la maggior parte dei lavori è autore di soggetto, sceneggiatura e regia.



Gratuated in law, he made his first shortfilm in 1999, and did not stop writing and directing. Other short films followed experimenting various syles and in 2006 his first feature film. For most of his works he is author of subject, screenplay and direction.


RICERCA FILM

GENRE
ORIGINAL TITLE
DIRECTOR
COUNTRY
YEAR

   
NEWSLETTER

Iscriviti alla nostra newsletter - Subscribe to our newsletter.

Programma PDF

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com